Obchodní podmínky
I. Obecná ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti související s nákupem zboží
v internetovém obchodě www.svatebnipradlo.cz a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi
prodávajícím (provozovatelem internetového obchodu) a kupujícím. Uzavřením kupní smlouvy kupující
stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí.
2. Tyto VOP jsou platné od 1. 6. 2020.
II. Definice pojmů
E-shop – internetový obchod na adrese www.svatebnipradlo.cz.
Prodávající – obchodní společnost WEDIM s.r.o., zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v
Praze, C 332549/MSPH, sídlem: Kryšpínova 527/6, Dolní Měcholupy, 111 01 Praha, identifikační číslo:
09205322, zastoupena Karinou Vajdovou, jednatelem. Prodávající je současně provozovatelem E-shopu.
Kupující – je spotřebitel nebo podnikatel, který uzavře prostřednictvím E-shopu kupní smlouvu s prodávajícím.
Spotřebitel – je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného
výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
Kupní smlouva – smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím E-shopu, jejímž předmětem
je koupě zboží.
Spotřebitelská smlouva – smlouva kupní, smlouva o dílo, případně jiné smlouvy dle občanského zákoníku,
pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně prodávající.
Zboží – věci, které prodávající nabízí k prodeji prostřednictvím E-shopu.
Kurýr – smluvní dopravce zajišťující dopravu zboží od prodávajícího ke kupujícímu.
Zásilkovna – soukromý smluvní dopravce operující na území České republiky.
Pracovní dny – jsou dny v kalendářním týdnu od pondělka do pátku s výjimkou sobot, nedělí a dnů, na něž v
souladu s platnými právními předpisy připadají státem uznané svátky.
Občanský zákoník – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
III. Postup při uzavírání kupní smlouvy
1. Návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránky Eshopu, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím. Odesláním objednávky vyjadřuje kupující
souhlas s obchodními podmínkami.
2. Zboží v E-shopu je řádně označeno názvem a je zpravidla vyobrazeno společně se slovním popisem
obsahujícím údaje o použitých materiálech a dalších vlastnostech zboží s tím, že v případě, že je zboží vyráběno
v různých velikostech a barvách, má kupující možnost vybrat odpovídající velikost i barvu před tím, než zboží
umístí do „košíku“.
3. Kupující provede výběr zboží, včetně jeho barvy, velikosti a dalších parametrů, jsou-li tyto položky volitelné, a
umístí zboží do nákupního košíku tak, že klikne na tlačítko „Přidat do košíku“. V rámci procesu objednávání
zboží má kupující možnost se vracet k jednotlivým krokům za účelem provedení kontroly a případných oprav
chyb v objednávce.
4. Do doby, než kupující proces objednávání ukončí kliknutím na odkaz „Objednat“ a objednávka se stane
závaznou, má kupující možnost v kterékoliv fázi objednávání zboží objednání zboží zrušit tak, že přeruší
provádění jednotlivých výše popsaných kroků vedoucích k objednání zboží a opustí internetovou stránku, na níž
se objednávka zboží provádí.
5. Po odeslání závazné objednávky zboží obdrží kupující na svou e-mailovou adresu, kterou uvedl v objednávce,
potvrzení objednávky, v němž bude obsaženo mimo jiné číslo objednávky a shrnutí údajů uzavřené kupní
smlouvy.
6. V souvislosti s objednávkou zboží může prodávající kontaktovat kupujícího telefonicky na telefonní číslo
uvedené kupujícím při provádění objednávky, a to v záležitostech souvisejících s plněním kupní smlouvy.
7. Kupní smlouva může být uzavřena pouze v českém jazyce.
8. Objednávka kupujícího je po svém potvrzení jako uzavřená kupní smlouva mezi kupujícím a prodávajícím
archivována za účelem jejího splnění a další evidence a je přístupná kupujícímu po přihlášení do jeho
uživatelského účtu. Kupující má právo zrušit objednávku, tedy odvolat svůj návrh na uzavření kupní smlouvy,
bez jakýchkoli sankcí až do okamžiku odeslání zboží. Tuto skutečnost je kupující povinen prodávajícímu oznámit
e-mailem nebo telefonicky. Měnit objednávku a opravovat chyby lze do okamžiku předání zboží k odeslání.
IV. Kupní cena
1. Kupní ceny zboží a služeb jsou v E-shopu uváděny jako konečné, včetně veškerých poplatků stanovených
zákonem. Náklady na dodání zboží se liší podle zvoleného způsobu dodání a úhrady kupní ceny.
2. Kupní cena uvedená u zboží v okamžiku provedení objednávky je kupní cenou závaznou pro prodávajícího i
kupujícího a po provedení objednávky nebude změněna, a to ani v případě, že ze strany prodávajícího následně
dojde k úpravě výše kupní ceny za zboží, nebo bude probíhat reklamní slevová akce. Při výměně stejného druhu
zboží za jinou velikost platí kupující cenu shodnou s cenou v původní objednávce. V případě, že kupující
požaduje výměnu za jiný druh zboží, platí cena zboží dle aktuálního ceníku a kupujícímu nevzniká nárok na
slevu, která byla uplatněna v původní objednávce.
3. Prodávající si vyhrazuje právo měnit kupní ceny za zboží, které je nabízeno k prodeji prostřednictvím Eshopu, a pořádat reklamní slevové akce, to vše v souladu s platnými právními předpisy.
4. Prodávající poskytuje různé druhy slev (množstevní, za použití slevových kódů apod.). Každou slevu lze
uplatnit pouze jednou, pokud není výslovně uvedeno jinak. V případě vícenásobného použití nebo v případě, že
sleva bude uplatněna v rozporu s pravidly dané slevy či akce, má prodejce právo odmítnout takovou slevu
uznat. Kupující bude informován a bude mu nabídnuta možnost vyřídit objednávku bez této slevy. V případě, že
dojde při výkladu slevy k nejasnostem, platí výklad použití prodávajícího.

Slevový kód. V jedné objednávce může být uplatněn pouze jeden slevový kód.
V. Platební podmínky
1. Platba kupní ceny se provádí v českých korunách.
2. Kupující si může vybrat v procesu provádění objednávky ze způsobů placení kupní ceny za zboží pouze
platbami předem (bezhotovostní platby) a to dvěma způsoby:
a) převodem peněz ze svého účtu na účet prodávajícího
b) platba kartou prostřednictvím platební brány.
3. Informační povinnost k EET – podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu
účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku
pak nejpozději do 48 hodin. Kupující souhlasí s tím, že mu EET účtenka bude zaslána elektronicky (e-mailem).
VI. Dodací podmínky
1. Zboží je prodávajícím dodáváno výhradně na území České republiky.
2. Prodávající se zavazuje dodat zboží kupujícímu společně se všemi součástmi, popřípadě příslušenstvím, dle
kupní smlouvy. Kupující si může při provádění objednávky zvolit z následujících způsobů dodání zboží:
 dodání kurýrem na adresu uvedenou v objednávce („balík do ruky“)
 osobní vyzvednutí na některém z partnerských výdejních míst
Prodávající splní svou povinnost dodat kupujícímu zboží v okamžiku, kdy jej předá k přepravě a dodání kurýrovi
zajišťujícímu přepravu zboží pro kupujícího.
3. Za podmínky, že je zboží skladem, odešle prodávající kupujícímu zboží zpravidla do dvou pracovních dnů ode
dne, kdy je platba kupní ceny připsána na účet prodávajícího.
4. Termíny doručení zboží uvedené na webu jsou informativní. Vychází z předpokládaných dodacích lhůt
přepravních společností. Prodávající není odpovědný za zpoždění dodání způsobené přepravní společností.
5. Náklady na poštovné i balné, které kupující zvolil v objednávce, nese kupující a tyto náklady se řídí aktuálním
ceníkem prodávajícího. Náklady na dopravu zboží jsou následující:
 Česká pošta, balík na poštu – 109,- Kč
 Česká pošta, balík do ruky – 129,- Kč
 Česká pošta, balík do balíkovny – 55,- Kč
 Zásilkovna, výdejní místo Zásilkovny – 65,- Kč
 Zásilkovna, balík do ruky – 129,- Kč
6. Při nákupu nad 2 500 Kč jsou náklady na přepravu hrazené prodávajícím.
VII. Odstoupení od kupní smlouvy a zrušení smlouvy
dohodou
1. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené s kupujícím v případě, že objednané zboží se již
nevyrábí nebo nedodává, dále také v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro
tento typ/druh zboží obvyklá).
2. Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že kupující neprovede bezhotovostní platbu do
jednoho pracovního dne ode dne, kdy byla uzavřena kupní smlouva.
3. Kupující může kdykoliv od okamžiku, kdy došlo k uzavření kupní smlouvy, do okamžiku, kdy bylo zboží
prodávajícím odesláno, požádat prodávajícího o zrušení kupní smlouvy. Kupní smlouva bude zrušena dohodou
smluvních stran v okamžiku, kdy prodávající sdělí kupujícímu akceptaci návrhu na zrušení kupní smlouvy.
4. Při odstoupení od smlouvy dohodou, je kupující povinen kontaktovat prodávajícího v co nejkratší možné
době elektronicky prostřednictvím emailu info@svatebnipralo.cz , kde zanechá svůj telefonický kontakt.
5. Prodávající se zavazuje kontaktovat kupujícího v co nejkratší možné době a toto odstoupení od smlouvy
s kupujícím vyřešit.
6. Prodávající je povinen zaslat zpět uhrazenou platbu kupujícímu nejpozději do dvou pracovních dnů ode dne,
kdy byla platba připsána na účet prodávajícího, a toto odstoupení bylo odsouhlaseno oběma stranami.
VIII. Podmínky odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího,
který je spotřebitelem
1. V souladu s § 1829 občanského zákoníku má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14
dní od převzetí zboží, resp. od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem koupě několik druhů zboží nebo
se zboží skládá z několika částí.
2. Postup při odstoupení od smlouvy:
 Nejpozději 14. den po převzetí zboží musí být prodávajícímu odeslán projev vůle směřující k odstoupení od
smlouvy a to tak, že kupující kontaktuje prodávajícího elektronicky prostřednictvím e-mailu
info@svatebnipradlo.cz .
 Kupující je povinen zaslat zboží Českou poštou na adresu WEDIM s.r.o., Kryšpínova 527/6, 111 01
Praha, nebo prostřednictvím Zásilkovny prodávajícímu na výdejní místo Zásilkovny – Trio Malý Háj,
Honzíkova 635/6, 111 01 Praha bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od
smlouvy. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 občanského zákoníku nese kupující při
odstoupení od kupní smlouvy náklady spojené s navrácením zboží. Vrácené zboží by nemělo nést
známky použití, mělo by být vráceno v původním obalu, nepoškozené a kompletní.
 Jelikož se jedná o zboží hygienické povahy (spodní prádlo), prodávající si vyhrazuje právo neuznat
vrácení zboží v případě, že byl na zboží odstraněný nebo jinak narušený hygienický obal (hygienická
vložka).
 Narušením hygienického obalu se rozumí odlepení a opětovné nalepení hygienické vložky, její
znečištění nebo jiné poškození.
3. V návaznosti na odstoupení kupujícího od smlouvy prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do
10 dnů od odstoupení od smlouvy vrátí kupujícímu peněžní prostředky včetně nákladů na dodání
odpovídajících nejlevnějšímu způsobu dodání zboží, které prodávající nabízí. Prodávající však není povinen
vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá a prodávající bude mít možnost
toto zboží zkontrolovat.
4. Kupující ve smyslu ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku souhlasí s tím, že mu prodávající vrátí
přijaté peněžní prostředky bezhotovostně na jeho bankovní účet, který kupující uvede v odstoupení od
smlouvy, nebo sdělí prodávajícímu v návaznosti na odstoupení od smlouvy. Peníze nelze vracet na čísla účtu
platebních domů (splátky půjček, úvěrů, spoření apod.). Pro vrácení peněz uvádějte, prosím, pouze číslo vašeho
osobního bankovního účtu vedeného v českém bankovním domě v české měně.
5. Nárok na akční výhodu (dárek, slevu či jiné zvýhodnění) vzniká, pokud objednávka splňuje všechna pravidla
aktuálně vyhlášené akce. V případě, že kupující odstoupí od kupní smlouvy, tento nárok zaniká. Dárek je
povinen vrátit spolu s nevyhovujícím zbožím. Pokud kupující vrací pouze část zboží a hodnota ponechaných
výrobků nepřekračuje stanovenou hranici pro nárok na dárek, je rovněž povinen ho vrátit. V opačném případě
mu bude zpětně účtována běžná cena dárku.

IX. Práva z vadného plnění, záruka
1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu,
že v době, kdy kupující zboží převzal,
 má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo
výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
 se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí, nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle
používá,
 je zboží v odpovídajícím množství a velikosti a barevném provedení, které si kupující objednal a
 zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců
od převzetí. Uvedené neplatí:
 u zboží hygienické povahy (spodní prádlo)
 u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
 na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
 u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím,
nebo
 vyplývá-li to z povahy věci.
3. Nemá-li věc vlastnosti stanovené výše v odst. 1 tohoto ustanovení VOP, může kupující požadovat i dodání
nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti
věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však
vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo
na bezplatné odstranění vady.
4. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže
věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má
kupující i právo od smlouvy odstoupit.
5. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její
součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v
případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v
případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo
značné obtíže.
6. Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do
místa určení.
7. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější
událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající.
8. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího a je možné oznámení o reklamaci zaslat elektronicky na
info@svatebnipradlo.cz a reklamované zboží zaslat prostřednictvím České pošty prodávajícímu na adresu
WEDIM s.r.o., Kryšpínova 527/6, 111 01 Praha nebo prostřednictvím Zásilkovny prodávajícímu na výdejní
místo Zásilkovny – Trio Malý Háj, Honzíkova 635/6, 111 01 Praha.
9. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí prodávající v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i
provedení opravy a dobu jejího trvání.
X. Zvláštní ustanovení o vyřizování reklamace kupujícího,
který je spotřebitelem
1. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří
pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k
odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší
lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
2. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je
obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu
vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění
zamítnutí reklamace. Všechny uvedené informace jsou spotřebiteli zasílány e-mailem).
3. Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) občanského zákoníku sděluje prodávající, že s mimosoudní
stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní
inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými
právními předpisy.
XI. Ochrana osobních údajů
Podrobné informace o zpracování osobních údajů naleznete stránkách www.svatebnipradlo.cz.
XII. Řešení sporů
1. Případné vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší s konečnou platností obecné soudy.
2. Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění
pozdějších předpisů, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o
poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je v oblasti finančních
služeb finanční arbitr v rozsahu působnosti stanoveném právním předpisem upravujícím finančního arbitra
(http://www.finarbitr.cz), v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb Český telekomunikační úřad
v rozsahu působnosti stanovené právním předpisem upravujícím elektronické komunikace a poštovní služby
(http://www.ctu.cz) a v případech, kdy není dána působnost orgánů uvedených výše, Česká obchodní inspekce
(http://www.coi.cz) nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu; je-li pověřeným subjektem
profesní komora s povinným členstvím, vykonává působnost v oblasti stanovené jiným zákonem, např. Česká
advokátní komora (http://www.cak.cz). Bližší informace jsou dostupné na uvedených webových stránkách
jednotlivých subjektů.
3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě,
že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy
spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

4. Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, ve znění pozdějších předpisů, ani
rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, ve znění
pozdějších předpisů, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou
obchodní inspekci či na soud.
5. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní
lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
6. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění,
vykonává Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz).
XIII. Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v
den odeslání elektronické objednávky kupujícím. Změny obchodních podmínek jsou vyhrazeny.